Rawatan Masalah Batuk dan Selsema menggunakan Susu Kunyit

Susu kunyit sangat bagus untuk menghilangkan batuk, selesema atau penyakit yang melibatkan saluran pernafasan seperti asthma.  Ianya juga sangat baik untuk pencernaan. Kami nak berkongsi dengan anda resipi susu kunyit yang boleh diamalkan untuk seisi keluarga. Resipi ini telah dikongsikan oleh Sue Bertley di laman Facebook miliknya. Hujan, sejuk malam ni, dah mula musim demam […]

Cara Buat Air MILO Sedap Macam bancuhan MILO Lori

Masa kecik kecik dulu mesti teruja bila lori MILO datang sekolah kan? Bila dapat je berita tu sure budak-dudak dalam kelas tak berapa nak boleh bagi tumpuan sangat dah kat guru mengajar. Tunggu nak dengar pengumuman dari mikrofon kat sekolah minta pelajar keluar dari kelas beratur pergi ke lori milo yang datang. So sekarang ni […]

Ini Yang Perlu Anda Semak Apabila Membeli Makanan Atau Minuman Dalam Bekas Plastik

Apa yang anda tahu tentang risiko menggunakan lambakan bekas plastik di pasaran? Mungkin tiada siapa pernah beritahu semua ini namun tahu tak, sebenarnya pemilihan botol minuman plastik sangat berkait rapat dengan tahap kesihatan badan. Sebenarnya, setiap botol minuman plastik akan dilabelkan daripada jenis plastik apa ianya diperbuat. Apabila membeli botol minuman plastik, pengguna dinasihatkan memeriksa […]

Resepi Bubur Ayam Sedap Ala McD

Resepi Bubur Ayam. Bubur ataupun porridge seringkali dikaitkan dengan makanan orang ketika sakit. Betul tak? Tapi tahukah anda bubur boleh menjadi makanan yang sangat versatile. Ia boleh dinikmati oleh sesiapa sahaja tak kira orang dewasa mahupun kanak-kanak. Malah bayi pun mula belajar makan dengan bubur kosong. Kebiasaannya bubur dimakan pada waktu sarapan, tetapi bubur bukan […]

Ini Sebab Mengapa Anda Perlu Letak Duit Syiling Dalam Peti Ais Sebelum Meninggalkan Rumah

Pernah terjadi tak satu ketika apabila anda pulang dari bercuti atau riadah hujung minggu dan apabila sampai di rumah, anda mendapati jam digital memaparkan waktu yang salah? Sekelip mata, fikiran anda mencetuskan jangkaan yang terdapat gangguan elektrik terjadi di rumah semasa anda tiada. Namun pada dasarnya, susah nak tahu bila ianya berlaku, atau berapa lama […]

Resepi buat sendiri Durian Crepe ini sungguh menyelerakan

Bismillah. Hari ini ramai yang tunggu sebab resepi ini sangat marvelous, berbaloi buat sendiri berbanding beli. Cuma olahan resepi penulis ikut kesukaan anak-anak yang tak suka kulit crepe terlampau nipis atas sebab cepat muak lebih makan krim saja. Jadi siapa-siapa yang nak follow boleh cuba. Kalau nak beli selalu memang alamatnya botaklah lagi-lagi yang anak-anak […]