Lelaki ini kongsi bagaimana cara beli perabut mewah dari China tapi pada harga murah

NAK BELI PERABOT MURAH? SINI LUBUKNYA. BOLEH JIMAT RIBU-RIBU WOO! Saya kini berada di Foshan, China. Naik flight turun kat Guangzhou kemudian naik teksi selama 1 jam. Tujuan saya ke sini ialah untuk membeli perabot-perabot murah bagi melengkapkan rumah baru saya yang bakal selesai renovation nya awal bulan depan. Ada satu tempat dalam Foshan ni […]

Bina Pagar Keselamatan Bayi Dengan Kos Hanya RM50

Disini saya kongsikan sedikit cara untuk membuat pagar keselamatan daripada paip PVC dengan hanya bermodalkan RM50. Kalau beli yang dah siap, biasanya dalam RM 150 hingga RM300. Senang sangat-sangat. Cuma guna paip kelas 7, saiz paip setengah inci. Selamat Mencuba! Guna ‘S’ hook yang dijual di kedai RM2 dan getah untuk lock gate ini. Pintu […]

15 Tips Mudah Menyusun Almari Pakaian di Rumah

Tiap kali sudah mandi dan ingin mengenakan pakaian bersesuaian, seringkali ini masalah yang sering dihadapi. 1. Rasa macam tak ada pakaian untuk dipakai 2. Rimas tengok ruang pakaian tersangat padat Padahal pada mata orang lain, lambakan baju sudah padat terisi dalam almari pakaian dan adalah amat mustahil tiada pakaian. Sekiranya ada yang masih beriya kata […]

Tips Memiliki Kabinet Dapur Idaman Dengan Bajet Kurang RM1,500

Jumlah keseluruhan untuk kabinet dapur, singki dan paip tak sampai RM1.5K kalau pasang sendiri. Disebabkan kabinet dapur mahal sekitar Kedah ini jadi kami beli kabinet dapur IKEA dan pasang sendiri je lah. Jumlah keseluruhan untuk kabinet dapur, singki dan paip tak sampai RM1.5K. Hari ni proses pasang kitchen cabinet IKEA sendiri. Diulang sendiri. Hehe.. sebab […]

4 Bahan Asas Yang Boleh Anda Guna Bagi Penggemar DIY

Kebanyakan orang beralih minat untuk buat sendiri perabot ataupun sebarang perkakasan menggunakan bahan-bahan sekeliling daripada membeli yang sudah siap di kedai sebab nak kurangkan kos. Kadang-kadang barangan perabot yang dijual kat pasaran tak menepati citarasa. Dan ada juga yang dah memang hobi buat benda ni. Sebab itu DIY jadi satu hobi pilihan. Ditambah pula musim […]