Lelaki ini kongsi bagaimana cara beli perabut mewah dari China tapi pada harga murah

NAK BELI PERABOT MURAH? SINI LUBUKNYA. BOLEH JIMAT RIBU-RIBU WOO! Saya kini berada di Foshan, China. Naik flight turun kat Guangzhou kemudian naik teksi selama 1 jam. Tujuan saya ke sini ialah untuk membeli perabot-perabot murah bagi melengkapkan rumah baru saya yang bakal selesai renovation nya awal bulan depan. Ada satu tempat dalam Foshan ni […]

Ini kaedah menyediakan Plant Booster sebagai baja organik alternatif kepada penggunaan bahan kimia

PLANT BOOSTER alternatif kepada penggunaan bahan kimia (idris bald) Dalam negara menuju ke arah pengeluaran bahan makanan dan produk pertanian yang lebih bermutu dan selamat dimakan, banyak kaedah penjagaan tanaman telah dijalankan seperti penggunaan bahan organic dan Efektic MicroOrganisma (EM) telah digunakan. Cara ini dapat mengurangkan penggunaan bahan kimia seterusnya mengurangkan kos pengeluaran serta memastikan […]

Ini 11 Fakta Tentang Cara Menanam Pisang Berangan dengan Betul

Maklumat ini diperolehi daripada pengurus ladang pisang yang menjaga Ladang Pisang seluas 65 ekar di Johor. 1. Setiap pokok pisang hanya dikekalkan dengan 8 daun sahaja. 2. Untuk pisang berangan, buah hanya dikekalkan 10-12 sikat sahaja, selebihnya dibuang bersama jantung. Ini penting untuk menghasilkan buah ynag besar dan berat ynag maksimum. 3. Setiap tandan pisang […]

Lelaki ini ajar cara paling mudah racun rumput dengan hanya menggunakan barangan sedia ada di dapur

Ikuti perkongsian saudara Muhammad Najib dalam mengatasi masalah rumput di halaman rumah menggunakan cara paling mudah tanpa memerlukan anda beli racun kimia lain. Rumah yang aku beli baru-baru ini adalah ruang tanah sikit, tak besar mana tapi dalam 2 atau 3 kangkang kera macam tu. Aku memang saja beli rumah yang ada ruang tanah sebab […]

Bina Pagar Keselamatan Bayi Dengan Kos Hanya RM50

Disini saya kongsikan sedikit cara untuk membuat pagar keselamatan daripada paip PVC dengan hanya bermodalkan RM50. Kalau beli yang dah siap, biasanya dalam RM 150 hingga RM300. Senang sangat-sangat. Cuma guna paip kelas 7, saiz paip setengah inci. Selamat Mencuba! Guna ‘S’ hook yang dijual di kedai RM2 dan getah untuk lock gate ini. Pintu […]

Ini Langkah Demi Langkah Cara Tanam Biji Benih Parsley atau Daun Ketumbar

Siapa yang tak tahu pasal ketumbar? Mesti ramai kan? Kalau nak tahu ketumbar nie asalnya daripada pokok ketumbar yang bentuknya macam daun sup tu. Pokok daun ketumbar nie sangat popular dalam masakan. Ia tergolong antara rempah masakan yang paling popular di dunia. Kalau nak tahu buah ketumbar dijual dalam bentuk biji dan serbuk. Selalu dicampur […]

8 Sebab Mengapa Kita Patut Tanam Sendiri Sayur-sayuran Herba Masakan

1. Lebih terjamin kebersihannya kerana kita tahu baja apa yang kita guna. Dan biasanya kita pasti guna baja organik berbanding baja kimia kan? 2. Menjimatkan duit dapur. Ye lah biasanya nak guna daun selasih, basil atau kari sikit saja tak sampai segengam. Tapi kalau beli di kedai terpaksa beli satu ikat. Yang selebihnya? Busuk sahaja […]

Ini Cara Paling Mudah Untuk Tanam Pokok Cili dan Rugi Kalau Anda Tidak Cuba

Ini memang cara yang sangat mudah dan rugi jugalah kalau anda tidak mencubanya. Bukan itu sahaja dengan menggunakan kaedah ini anda juga boleh mendapat banyak pokok cili. Jom kita lihat langkah-langkahnya. 1. Pertama sekali ambil dua biji cili padi. ( Terpulang pada jenis cili yang anda nak guna). Kami guna cili padi sebab stok di […]

Cara Memohon Pemasangan Utiliti Elektrik, IWK, Air, Cukai Taksiran & Cukai Pintu

Komen Editor : Artikel ini juga berguna untuk yang menghadapi situasi sama di luar kawasan yang ditulis, cuma jabatan/pihak berwajib mungkin berbeza. Ini apa yang perlu buat selepas anda dapat kunci rumah daripada pihak pemaju ataupun penjual rumah. *** Bagi pembeli rumah di kawasan sekitar Melaka, bolehlah merujuk artikel ini yang aku salin dan perbaiki […]